måndag 13 december 2010

Korrigering och uppdatering

Alltså - egentligen ska jag va supernöjd. Jag skrev i förra inlägget att jag gått upp i vikt, vilket jag oxå hade förutspått:-) Men med tanke på att jag är i v. 27 och endast gått upp 2 kg på hela tiden, så ska jag kanske inte klanka sååå mycket på mig själv. Eller?? Nä, jag klappar mig själv på huvudet och slutar gräma mig:-) (Fotot är inte på mig...)

Dessutom så är halsbrännan mycket, mycket bättre. Jag har slutat med kaffe och börjat med havregrynsgröt (med banan eller äpple) på morgonen, så nu småsvider det bara lite nån gång per dag nedanför bysten på min "brännande punkt". Det är så skönt att kunna ta på sig skorna (vilket man ju gör några gånger/dag) utan att vilja svimma av brännan som var för ett par veckor sen. OCH jag tar inga mediciner för det, för det jag provade funkade ändå helt värdelöst för mig.

Och när jag ändå uppdaterar så tar jag nu järntabletten senare på dagen. Köpte en ny sort i fredags som ska vara skonsam mot magen, och så köpte jag c-vitaminer som jag ska ta till. Så på morgonen kan jag gott äta min gröt med mjölk och ta multivitamin och folsyra, och på eftermiddagen när jag kommer hem så tar jag min järntablett. Piller, piller, alla dessa piller.

Nu mår jag alltså riktigt bra igen, och det är bara att va tacksam för att jag egentligen haft en superfin graviditet hittills! Det jag inte gillar så mycket är dessa sammandragningar, men... de hör ju visst till.

1 kommentar:

Rhode sa...

Om det inte vore för att jag är mer än nöjd med de barn jag redan har så skulle jag gärna vara gravid - det är ju underbart :-)

Kramar!