söndag 19 december 2010

Konsert, årsdag och lite annat

Igår var det äntligen dags för julkonserten som vi övat för så länge. En av Creos sånger övade vi med ackompanjemanget just innan för första gången, och den gick väl så där när det väl var dags, men annars gick det riktigt bra! Fast vi blev av med en låt oxå, av nån anledning..? Nåväl, gospeln gjorde riktigt bra ifrån sig oxå, och det var hur kul som helst! Och efteråt gick luften ur, precis som det brukar göra:-) Vi var ändå så pass pigga så att vi först såg en 2-timmarsfilm (slum dog millionaire) och sen ett avsnitt NCIS. Men sen var det verkligen dags för sängen, tröttheten klubbade mig verkligen.

Imorse fick jag sova till halv tio, men då var Dixie riktigt otålig på att komma ut. Gick upp med frukost på sängen till oss - julmust och saffransbullar. Yummie!!! Jag låg och läste i en tidning och hade det jätteskönt, låg kvar ända till tolvslaget. Då masade vi oss upp och gjorde ingenting på nedervåningen istället:-D Nä, men vi åt frukost nummer två, risgrynsgröt, och sen for vi till Jonas mormor. Och så en julkonsert på det på kvällen - skönt att bara få lyssna och vara helt avslappnad! Och så middag på Frasses:-)

Idag för sju år sedan var min äldsta syster med om en trafikolycka, så hon omkom ögonblickligen. Mina tankar har givetvis kretsat en del kring det under dagens lopp, och hennes familj. Men som hennes man skrev så bra så måste man finnas till för de levande och inte fastna i det förgångna. Jag tror han har så rätt.

Helgen har varit bra, men den skulle gärna ha fått vara en dag längre så att jag fick vila lite till;-)

Inga kommentarer: