lördag 11 december 2010

Juleklapparna och barnmorskan och..

Veckan har rullat på, fast det har varit något lugnare iaf. I måndags postade jag anbudet till Kriminalvården,och på kvällen var det dubbel körövning med först Creo och sen Storuman gospel. I tisdags var jag på styrelsemöte direkt efter jobbet med julegröt, skinka och lilla äppelbiten. Gott! Kan verkligen rekommendera ett besök på Kulturkaféet Shangri-La, för Kristina är så fantastisk på att göra goda kakor, och så har hon oftast inte så mycket socker som står i receptet. Onsdag och torsdag kväll var jag faktiskt bara hemma, och vi har stökat på litegrann i framtida pysselhörnan.

I fredags åkte jag och hämtade upp mamma, och så var hon med till barnmorskan. Mycket riktigt så har jag gått upp i vikt. Efter att ag fått halsbrännan så består ju inte mitt småätande av clementiner, utan av mer sockriga saker och smörgås. Och det är klart att jag då lagt på.. Och barnmorskan förutspådde ju så fint att det visst är jul nu, och det har jag ju oxå konstaterat:-) Får göra det bästa utav 'et. Men alla andra värden ser rätt bra ut, förutom att jag måste peta i mig mer järn. *suck* Efter barnmorskan så började shoppandet, och jag hittade direkt en jättefin klänning som jag sett på Chicaboom i Lycksele, men jag trodde aldrig att den skulle finnas i en storlek som jag kan ha - men det gjorde den! Och så en fin kofta till ifall det blir för svalt. Och sen handlade jag julklappar till syskonbarnen, och så är resultatet nu att jag faktiskt är klar med min julklappslista. Innan Lucia! Det har nog aldrig nånsin hänt förr.. Men det känns underbart:-)

Inatt sov jag dåligt, jag började lite fel med att råka somna 2 timmar framför tv:n, och då har ju bästa djupsömnen gjorts bort. Men det är ju lördag så jag låg till 9.00 och läste lite ur mamabibeln sen. Skönt att inte behöva jäkta upp!

Idag så började dagen som sagt med läsning i sängen, ut med hundarna, lite förmiddagskomedier, satte njurar på kokning åt hundarna (de ska väl oxå ha julegott?) och så har jag målat en hylla som ska sättas upp i scrapphörnan. Men den ska ju få fler målarfärgslager och vändas och målas, så det tar nog hela helgen i anspråk. Diskade faktiskt ur badkaret där nere i källaren när jag ändå var igång, men då fick jag osköna sammandragningar.. Nu tror jag att jag ska dekorera våra utelyktor. Köpte mossa igår i Lycksele och har lite idéer på att dekorera dem olika. De är tre st. nämmeligen, ochs om på fotot (som inte är mitt) så har jag bl.a. lite torkad taklök jag tänkte använda.

Njae, nu ska jag kanske ta mig för nåt igen, finns mycket jag skulle kunna göra. Och jag funderar till och med på att sätta mig i ofärdiga scrapphörnan och påbörja jultags - är nästan taggad på det!!! *hehe* Är ju ingen idé att slå in julklappar innan man har dem, ju... Och så måste jag förbereda inför imorgon, för då är det "Vi sjunger in julen" på kapellet i Barsele kl. 18.00. Välkomna!

Ha en strålande lördag! ♥

1 kommentar:

Evelina sa...

"Sockriga saker"? Hrm, blir halsbrännan verkligen bättre av det? Prova att småäta havregryn (okokta) och sötmandel istället! Mycket bättre för uppstötningarna :)