söndag 12 december 2010

3:e advent

Känns ju rätt så skönt att 3:e advent redan är förbi. I helgen har jag roat mig med dekoration av lyktor, tex. men jag hann ju inte med städningen hemma... så det ser ut som om det pågår ett världskrig hos oss. Nå, städa är ju inte allt, jag hade hemskt trevligt med mina lyktor:-)

Idag sken solen så vackert mitt på dagen, men jag räknade raskt ut att jag inte skulle hinna med nån promenad. Riktigt trist, men jag gjorde för mycket annat trevligt igår, så jag var inte förberedd inför kvällens evenemang: Vi sjunger in julen. Jag började med att klanta mig vid tvåtiden - då skull ejag åka och kopiera upp sångbladen inför kvällen, men... hade inte satt igång motorvärmaren på bilen. Så den ryckte inte ens till utan var bara helsvart och tyst när jag försökte starta den. Tjohoo. Eller PANIK! Men, jag coolade ner efter en stund och satte igång att kopiera upp allt hemma. Och så tog det svarta bläcket slut. Och denna skrivare vägrar ta av färgbläcket för att göra klart jobbet, det går inte att komma runt dennes "order" om att byta bläckpatron på något vis. SÅÅÅ IRRITERANDE! Det kunde man faktiskt med min gamla skrivare. Nåväl, med 42 sångblad istället för 52 så var jag rätt så nervös inför att åka till kapellet och leda kvällens alljulsång, men det kom inte så många som jag trott, så bladen räckte till:-) Allt ordnar sig till slut!

Jag vet inte riktigt hur kvällen uppfattades av de som gästade. Folk är ju så vana att sitta och lyssna, jag tror de blev lite överraskade att jag bjöd in till allsång och att de därmed skulle va lite aktiva. Men folket sjöng då med:-) Och så gofika efteråt med hembakt av damerna i byn - underbart!

Inga kommentarer: