måndag 27 september 2010

Jag gläder mig:-)

Gosh så mycket hotellvistelse jag ska få mig i höst: redan till helgen i Arjeplog då jag åker med på församlingsläger, å så i mitten av oktober då jag åker på lovsångskonferens med 3 vänner (varav en är 1 st make:-) Och så ska vi hälsa på en kompis i november, och då passar vi på att julhandla. Och bo på fint hotell. Vi hade tänkt göra det i somras, faktiskt, men det blev inte av eftersom vi tog så kort semester och hade ordnat med boende hos vänner. Jag vill ha det här rummet i Luleå:-)


Förra veckan blev det ju inget blogginlägg, vilket berodde på att jag
  1. var riktigt förkyld
  2. var 2 dagar i Umeå på kurs.
  3. övrig tid var jag fortfarande förkyld och även riktigt trött.
I Umeå så var det sista gången jag var på KBT-kursen, och det känns både skönt och lite småsorgligt. Det har varit småkul att åka iväg å "plugga" en gång i månaden, det är ju kul att utvecklas och få lära sig mer:-) Men det är oxå ett slit att åka iväg en kväll innan, bo ensam på ett rum utan att lyssna till makens andetag, och så åka hem torsdag eftermiddag efter en hel dags korvstoppning. Det är då inte vilohem! Numera är jag iaf "socionom med vidareutbildning inom KBT" :-)

I lördags var det strålande sol, om än lite kyligt ute. Vi hade bestämt att vi skulle göra trädgårdsarbete. Så jag planterade en massa växter och maken flyttade bort trädgårdsmöbler mm. Och så har vi flyttat rabarberna bakom ladugården till grönsakslandet. Kryddväxterna ska förhoppningsvis få ett mer kärleksfullt hem, vi använder dem inte:-( Så den som vill ha gratis kryddväxter kan gärna få komma rusande och hämta, skulle tro att frosten tar dem annars!

Ikväll ska en vän komma över och hålla demonstration över Aloe veraprodukter - ska bli intressant! Får nog lära mig en hel del nytt nu igen:-)

1 kommentar:

Maiden sa...

Jag kan åxå tänka mig lite hotell vistelse... Men det får allt vänta! Ha det så mysigt! :-)
Kram