söndag 19 september 2010

Helgen

I fredags var jag rätt trött när jag kom hem, så det hände inte särskilt mycket här hemma. Jag och maken tittade på en film, that's it.

I lördags så envisades lilltjorven Dixie med att vilja väcka mig alldeles för tidigt, hon kände sig väl rastlös och uttråkad? Men hon fick vänta. Jag var ganska ovillig att göra nåt igår. Det jag ville göra var palt, så det åstadkom jag hela 6 st. Vi hade inte mer potatis än så hemma, men det vart rätt perfekt, det är ju bara jag som äter den i denna familj. Och så gjorde jag en älgstek till middag, men det blev ingen sås till den! *gny* Det är ju den som är god... nåväl, vi vart ju mätt ändå.


Idag så har jag varit mötesledare på Gudstjänsten i Storuman. Vi hade en temagudstjänst: Ditt viktigaste val, där vi hade bett om hjälp från 4 st i församlingen med deras syn på vad
  • vård för själen
  • kunskap för livet
  • omsorg på riktigt och
  • arbete med mening
betyder för dem. Det blev helt enkelt jättebra, och så en massa lovsång och bön till det. Jag vill verkligen tacka alla som medverkade - från ljudkille, fikapersonal, "solister", lovsångskillen, valfiskarna och predikanten - ni rockar mina sockar!!! TACK för det!

Och nu ska jag ladda om inför lovsångsgudstjänsten ikväll, så over and out för denna gång!!

Inga kommentarer: