onsdag 18 juli 2012

Det närmar sig....

Det är inte min mage....

Idag har jag varit till Lycksele alldeles själv. Alva var hos mormor och maken jobbar denna vecka. Hur som helst så gjordes ett ctg, allt verkar  då bra med Pyret. Och så ett andra ultraljud på det. Jag och maken kunde inte bestämma oss innan ifall det skulle göra nåt ifall vi skulle råka få veta vad det blir för kön på nästa Pyre. Men läkarn höll god min och sa inte ett knyst om nåt sånt. Däremot väger Pyret redan 2.7 kg! Fast Alva var nog oxå rätt stor för sin "ålder", hon vägde ju 3110 g i v. 37+5 då hon föddes.

Idag (onsdag) är jag i v. 34+1. Om en månad är det tänkt att Pyret ska komma... och det är ju SNART! Tänkte packa BB-väskan typ 1 augusti, och från och med ett bröllop första helgen i augusti så tänker vi va beredda, bara ifall att. Alva hade ju bråttom, och man vet aldrig med nästa. Fast det är ju ingen regel att att alla ens barn ska agera på samma sätt.

Om några timmar kommer mams över och ska hjälpa mig med Alva. Jag ska fixa i pysselrummet, få ihop alla saker in i skåpen. Därefter ska det fixas i blivande barnrummet så att Alva snart kan flytta in där. Det är nog några dagars jobb, men jag tror det kan bli riktigt bra. Ska ha det som målbild under alla sammandragningar;-)

Inga kommentarer: