måndag 23 juli 2012

Semestertripp

I helgen var vi till vår fd. pastor å hälsade på i hans torp, det ligger i Kramfors kommun. Vi har tagit löjligt få foton, tyvärr:-/  Hur som helst så var det visst kallt hemma på lördagen, och det var det hos pastorn oxå. Jag hade faktiskt på mig jackan under frukosten utomhus, och det är inte så ofta jag haft det i sommar. Det blåste snorkallt. Mina planer om att sola och bada gled raskt iväg, och min badkompis protesterade inte.
Men Alva och maken tog i alla fall en morgonpromenad i solens sken :-)  Målet med helgen var för det manliga släktet att spela Settlers, och vi kvinns gjorde annat än solade och badade. Ja, vi försökte faktiskt på söndagen, men precis som jag försökte morska upp mig och hade tagit av mig till bikinin så började det hällregna. Bypiskt oxå! Det lär ju inte bli nåt bad för mig i år:-(  Nåväl, en av oss fruar hade med sig BBCs version av Stolthet och fördom, så vi såg alla 6 avsnitten på 2 dagar. Capitol, capitol! :-D  Men vistelsen bjöd även på timmar av diskussion om det kristna livet och, så klart, allmänt prat.
På måndagen var det dags att ta farväl, härligt kramkalas. Vi åkte hemåt via Junsele och hade sån tur att det var uppehåll där i några timmar. Så då intog vi ju djurparken, så klart! Alva har aldrig sett så många djur samtidigt förut, vi har ännu inte tagit oss till Lycksele djurpark, t.ex. Men hon var förtjust över de djur som var nära så att hon kunde se dem ordentligt. Det är ju lite lurigt att veta nu om hon t.ex. såg lemurerna och vargarna, de höll sig på avstånd, och såg hon hur de rörde sig? Vet inte. Men hon såg så mycket annat: tigrarna, lamorna, älgarna, vildsvin, jakarna, kameler, färggranna kanariefåglar, hon klappade getter, får och kanin osv. Tror nog hon kan ha varit rätt så nöjd med sin dag:-)
Hela helgen var suverän, det är så skönt att komma ifrån vardagen och umgås en stund med vänner och byta tankar med varann. Skulle gott kunna tänka mig att det blir en tradition några år framöver. Jag och maken har ju varit hos gammpastorn sen 2007 på semester, förutom det år som vi åkte på bröllopsresa...

Inga kommentarer: