fredag 27 juli 2012

Boa, boa..

Den här veckan kom vi på att vi ju kan göra som förra året - jag jobbar med mitt på förmiddagen, och Jonas med sitt på eftermiddagen. På så vis får vi ju båda nåt gjort, och Alva får full uppassning däremellan av sina fina föräldrar:-) Den som är "ledig" alltså.

Idag så målade jag första varvet på växa-sängen som Alva ska ha. Den blir gul och fin, precis som spjälsängen. Ni ser ju gaveln, den är målad. Förra färgen var fin i nyansen, men sängen är gammal. Faktiskt så har Alvas farfar med syskon haft den, och sen Alvas pappa med syskon, så den är lite nött. Och sen jag hade försökt tvätta den ren med cillit bang så blev det vita fläckar i färgen, och sen så sprack det upp i färgen där jag sprutat med medlet. Kraftiga grejer, tydligen...

Tidigare i veckan så har mamma varit här en dag och tagit hand om Alva, så då gjorde främst maken, men även jag ett ryck och flyttade om grejer mellan barnrummet och pysselrummet. Gosh så bra det kommer att bli! Och igår så tog jag tid där uppe och rensade upp och fixade kring blivande scrapphörnan. Blir faktiskt sugen på att scrappa igen, och det var ju då 2 år sen jag kände så.

Jag antar att jag är i nån sån där "boa in mig-fas" inför bebbens ankomst, för det känns roligt med allt det här. Jag funderar till och med på att fixa smakisar av persika, för nu är det ju säsong på det. Förra året så kom jag på det precis sista veckan det såldes på ica, och jag missade den proceduren:-/

Om senast 3 veckor så har vi 2 barn. Yeay :-D

Inga kommentarer: