måndag 9 juli 2012

På spaning

Idag har jag och Alvan haft ärende till Lycksele, men först for vi och hälsade på mormor. Och gissa vilken lycka när mormors granne kommer med betesputsen och kör runt, runt! Alva hummar och försöker låta traktor hela tiden:-)   Mitt i rundkörandet så var vi tvungen att åka, och tyvärr så var han ju naturligtvis klar när vi återkom efter några timmar.
Men lycka kan ju oxå vara att komma till mvc/bvc i Lycksele där de har riktigt många roliga leksaker, och få leka med tågbanan och rutschkanan. Alva kan minsann klättra uppför rutschkanan alldeles själv! Jag var hos barnmorskan medan Alva lekte utanför med mormor och leksakerna. Allt ser bra ut, men nu har jag gått upp lite i vikt ändå. Inte så konstigt, med tanke på att vi var hos mormor och morfar förra veckan. Det gick ju åt några påsar mjukkakun, kan jag avslöja.. och de är väl lite figurformande. Och så annan go'mat oxå. Nå, bara att bita ihop och ta mindre mjukkaka framöver :-)

Sen köpte jag Alva en ny leksaksboll. Den vi hade måste ha blåst bort till skogs eller nåt sånt, för vi kan inte hitta den nånstans. Som tur är så har det ju öppnat en ny leksaksaffär i Lycksele, så det är  ju smidigt när man behöver nåt! Och så var vi inne på Åhléns, för jag ville köpa Alva en ny neutral solhatt. Hon fick 2:-) Och en fin blåturkos byxdräkt... man kan ju bara inte låta bli när det finns så snygga grejer! På rea, dessutom.

Jag håller på att smälta bort i denna värme, men jag hör att vädret ska ändras nu till kallt och regn. Undrar om vi kommer att bada nåt alls i sommar??? Jag har en oanvänd mammabaddräkt:-/

Inga kommentarer: