söndag 16 maj 2010

Trädgårdsliv

Har varit ute ett par korta stunder både idag och igår, men det ska ju regna just när jag får mig ut. Snart struntar jag i det - jag har ju faktiskt regnjacka:-) Igår fick jag syn på de första krokusarna i gräsmattan. Och då skottade jag raskt bort snön runt omkring så att resten ska få komma fram oxå! De är ju ljuvliga, och så känner jag att våren är här när det kommer upp vårlöksblommor. Jag ska sätta flera oxå, på ställen där det snabbt blir bar backe.

Jag har även gett mig på en något taggig buske som inte var så jättebuskig i sitt växtsätt. Så jag beskar den. Det kan ju ha varit lite väl tidigt att beskära den, men jag hoppas den inte tagit alltför stor skada!

Nu ska jag ut en sväng igen, det kommer blommor överallt nu och det ska bli kul att se vad det är för nåt! Men nu rensar jag bort lite av förra årets vissnade stänger och blad, men inte allt. Jag sparar lite eftersom det ger god näring till jorden..

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad underbart!
Hos mig har krokusarna också börjat titta upp :)
/Maine