torsdag 27 maj 2010

Omskolat och osnyggt i fönstren..

Tänkte visa hur vi har det i vardagsrummet just nu. Igår kväll stod jag och omskolade en massa småplantor, och jag hoppas verkligen de tar sig. Just nu satsar jag inte på snygghet utan på att småplantorna ska få sig lite sol och värme, och då är det vardagsrummet som gäller..
















Ovan ser man bland annat min nya fina orangea Hibiscus som jag hittade (köpte, alltså) i Umeå förra veckan. Den blommar vackert! Men jag har satt njurvinda (silver), 2 olika krasse och pensé.

















Här är mest plantor jag köpte på Blomstergården i veckan som t.ex. 3 olika tomatsorter, men även lite hemmasådd paprika.






















Och här ståtar Purpurapeln - ser ni vad hög den är? Hur kunde jag inbilla mig att den skulle kunna rymmas i växthuset? Tsss...

Nu ska jag strax iväg och städa på kapellet, så jag måste göra mig lite mat.

Inga kommentarer: