fredag 14 maj 2010

Helg:-)

Igår var jag ledig, det var obeskrivligt skönt. Dessutom lyckades jag pricka in lite scrappmojo, så jag färdigställde 2 alster för Reprint, som alltså var påbörjade, och så gjorde jag nästan klar en LO för Pyssellyckan. Weehoo! Det är så kul att få skapa vad man vill med fantastiska produkter - I love it!

Jag och Dixie var ensamma hemma under dagen igår, och vi hade så mysigt. Hon är ännu mer kelsjuk när Tiger är deporterad till svärfar, och det är ju så mysigt med denna ulliga lilla tjej! Ganska trevligt när hon kommer upp till mig i pysselrummet för att checka om jag fortfarande är där:-) Hon har lite svårt att bara lägga sig där och vila, hon är hellre nere i hallen. Hon kanske väntar på den dagen då Tiger kommer hem? Då är det ju bäst att va redo och på plats!:-) Vi tror att hon inte har så många dagar kvar i sin löpperiod, men det märker vi ju.

I helgen kan det hända att jag hjälper snön ännu mer på traven, speciellt på framsidan där det är skugga mest hela dagen. Och så kanske jag krattar lite där vi har gräsmattsfläckar:-) Undrar om jag ska gräva ner de där påskliljelökarna jag har? Om jag har riktigt tur så kommer de upp nästa vår. Men jag hoppas inte alltför mycket på det, jag tror de är ganska så döda. Förresten så ska det ju finnas nå vårblommor i gräsmattan nånstans - så jag ska som sagt hjälpa snödrivorna att avlägsna sig så att det kommer upp nåt! Funderar lite på att ansa buskarna på gården oxå. Ska läsa på mer om det, kanske...

För den som är ute efter konfirmationskort så finns det hela 4 st till salu på Blomstergården i Storuman nu. Vet inte om konfirmationerna är nästa helg? *noll koll*
Ha det gott kära ni - vi hörs å ses!

EDIT!
Vid 18-tiden hade vi Tiger skällandes utanför dörren. Han struntade i mig och husse, han ville ha tag på Dixie. Men det fick han ju inte...

1 kommentar:

Monken sa...

Å, jag tycker synd om dig som fortfarande har snö... Här hemma är det så grönt och fint och tulpanerna blommar för fullt!