måndag 8 februari 2010

Helgen

Här kommer en liten resumé av min helg som jag tillbringande med Pyssellyckan i Skellefteå på Scrapeventet i arrangemang av ABF och Goldtown scrappers. Jag åkte mitt på dagen mot Sorsele för att packa sista grejerna som Pyssellyckan skulle ha med i min lilla golf och sen rullade två bilar mot Skellefteå. Ruskigt snöväder, men vi kom ju fram till sist, bar in och hann packa upp litegrann. Vi bodde hos min DT-kollega Milla, så hon guidade oss till en pizzeria och sen åkte vi hem till henne och åt och surrade.

På lördagen satt jag och scrappade hela dagen, fipplade på med några bokstäver "Create" som jag faktiskt hann göra färdigt! Och så gjorde jag även ett kort som jag tävlade med och vann förstapris med! Jag hade dock ingen kamera med så inga foton är tagna, och jag har lämnat kvar alstren på Pyssellyckan. Ni får se dem sen! Fast scrappa hela dagen är ju inte hela sanningen, jag gjorde små avbrott och surrade med folk - bekanta och okända - och jag hade jättetrevligt! Fick oxå höra bekännelser om folk som läser min blogg utan att lämna kommentarer:-) Kul att ni läser bloggen iaf!!

På söndagen när jag vaknade så kände jag mig helt död, jag hängde över köksbordet i väntan på duschen och jag orkade inte va peppad. Men vi tog oss ju till eventet, men jag satt bara i typ 10 minuter nu och då. Jag var så sjukt trött och mådde illa. På eftermiddagen bröt magsjukan ut, så då satt jag mest på toaletten:-s Ni ska slippa detaljerna, men det var faktiskt värre än då jag var magsjuk i Bolivia och det vill inte säga lite.. Jag kunde inte hjälpa till så mycket med hoppackningen av Pyssellyckan, jag var som sagt mest på toaletten. Då vi äntligen kunde fara, 1.5 timme senare än nödvändigt, så körde jag rätt stadigt hemåt. Fick stanna till utanför Arvidsjaur eftersom magen inte var redo för blåbärssoppan, men det var enda stoppet. I Storuman köpte jag även coca cola, men då hade magen uppenbart lugnat sig betydligt. Men utifall att..

Ja, det var min helg. Fredag och lördag - underbara dagar! Söndagen hade jag helst klarat mig utan dessa incidenter, men jag har överlevt och insett att man klarar av ganska mycket när man måste! Idag har jag varit hemma från jobbet och läst om ångest:-) Jag ska till Umeå på kurs senare i veckan...

2 kommentarer:

Millas blogg sa...

Hej!

Skönt att höra att du tog dig hem som du skulle och att du blev bättre. Tack med för en rolig helg, var så kul att äntligen träffas.

Hoppas du får vara frisk nu!

Kram Milla

Anna sa...

Vilket äventyr!! Skönt att du tog dig hem i alla fall. Magsjuka på resande fot låter inte alls roligt.

Kram, Anna