fredag 19 februari 2010

Frank & Simon Ådahl

Idag har jag varit hemma och läst på lite mer om ångest. Ett intressant ämne med symptom som jag tror att alltför många lider av. Till nästa gång jag far till Umeå så ska jag göra en övning hemmavid med nån frivillig där vi ska kartlägga nåt slags problem (kan handla om vad som helst!), så om nån är villig att hjälpa mig med ett case så är det bara att höra av sig:-D

Ikväll är det konsert på Filadelfia Storuman kl 19.00 med Frank och Simon Ådahl. De är bröder och har en lång historia bakom sig av diverse skivor i diverse konstellationer. Jag har en bror som lyssnade en hel del på dem när jag var yngre, så jag gillar dem skarpt. Jag minns en konsert med Edin-Ådahl (Edinarna är ett annat brödrapar) då jag hade nyflyttat till Stockholm. Halva Brommaskolan drog iväg till Tumba och vi sjöng med i "Jag reser till kärlek.." osv. Men höjdpunkten var då de drog några ritkigt gamla låtar som "Maktfaktor" och "Jag väntar på dig". Ooooh... minnen! Jag kunde ju varje ord:-)

Jag hittade ju ett videoklipp på "Jag väntar på dig" på youtube, och döm om min förvåning när jag genast ser att man spelat in det i Lycksele!! Yeah!

Nå,då är det väl dags att göra sig i ordning för ikväll. Jag ska hämta hämta upp maken på hans jobba, äta middag å så är det dags sen... Jag vill önska oss alla en underbar fredag kväll!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Hallå där....ta en koll i min blogg och se vad du har fått:)

Anita/AniLi sa...

Ja visst är dom bra!
Har hört dom live flera gånger.
Lars Edin var min klasskompis i grundskolan, ja det var lite kuriosa!
Var det en bra konsert?

Kram

Bea sa...

Åh vad avis jag blir. Jag minns Edin-Ådahl konserter från fornom dagar....oj oj. Bland de bästa live-band jag någonsin sett. Kul att grabbarna fortfarande håller igång och ger konserter.
/kram från mig