onsdag 5 februari 2014

Gångar och annat mys..


Faran med att följa ett trädgårdsprogram, t.ex. Trädgårdskampen eller Trädgårdstoppen, är ju att jag får idéer: SÅ DÄR VILL JAG OXÅ GÖRA! Så nyss ett avsnitt i trädgårdskampen där de skulle anlägga gångar i alla trädgårdarna, och.. jag har ju funderat på det tidigare, men inte varit konkret alls. I höstas gjorde jag iaf 3 trädplanteringar i mitten av gräsmattan som är på sidan av huset, jag har ju liksom inget "tak" i trädgården, inte speciellt mycket "vägg" heller. Mina plantor som sattes för snart 4 år sedan sattes tätt, tätt, eftersom jag fick väldigt mycket från mamma. Och det och har ju ökat en del i omfång är rätt så ihopväxt nu. Barnen är ju rätt stora i sommar (3.5 och 2 år) och vill nog springa omkring rätt mycket i trädgårn, så jag tror jag får en del tid då till att ta tag i såna här supersizeprojekt. I teorin låter det ju bra iaf..


Sånt här ser ju så mysigt ut, jag vill ha en björkstege nånstans med nån klängväxt som växer upp efter den!

Inga kommentarer: