söndag 23 februari 2014

Kalaaaas!

Alva var helt uppe i varv på förmiddagen, för hon kom minsann ihåg när jag igår sa att hon idag skulle ha sitt kalaaas! Ja, hon säger så, mycket lyckligt :-) Igår städade vi hela dagen och fixade på med pynt och sånt. Imorse steg jag upp 7.15 eftersom Alva ändå hade väckt mig, och då fick Alva syn på alla ballonger... Åhhhhh!

Maken fick utrycking kl 10.00, inte speciellt lägligt 2 timmar innan kalasdags! Men jag har ju världens bästa föräldrar, så de var här strax efter 11 och hjälpte mig med sista fixandet.
Det blev ett Mimmikalas, hade funkat minst lika bra med Prinsessan Sofia. Eller att vara utan tema... Men nu blev det ett Mimmikalas. Jag  hade bakat alldeles för mycket, gästerna åt ju inte alls upp det jag bullat upp.
Alva fick så många presenter att hon inte ens orkade öppna alla på en gång. Vi får ta det lite lugnare nästa år... Grejen är att vi inte ger så fasligt mycket grejer mellan födelsedagarna och jul, men vi får kanske sprida ut det lite mer :-)  Alva fick fasligt mycket kläder. Jag som har klippt ut så mycket och har än fler planer inför sommaren... Nåväl, det ska väl inte hindra mig från att sy av alla fina tygerna :-)

Jag tror att tjejen var supernöjd med sitt kalas. Hon och kusinen sprang och jagade varandra med varsin ballong i högsta hugg, och så lite ljudnivå oxå, så klart :-)  Gabriel sprang oxå runt, men hann ju inte alls med de två större. Och lillkusinen satt på golvet och tittade stort på de där större som lät så mycket.

Inga kommentarer: