fredag 7 februari 2014

Den där kampen


Jag vet att jag i november skrev ett inlägg om att jag inlett nya vanor. Att jag åt mellan 10.00-18.00, men inte kommit igång med träningen. Och det var då helt sant, jag har fortfarande inte kommit igång med någon träning. Däremot så var det så att det blev december. Adventsmys.. och de där byxorna som hunnit bli en cm för stor, satt snart åt kring midjan igen.

Men TUR att det kommer en januarimånad då man nästan varje år börjar om med nåt. Jag kör med lågkolhydratkost, och försöker att inte fika så sent på kvällen. Jag använder mig av matdagboken där jag antecknar allt jag äter. Det är så att väldigt många kilon behöver putsas väck. Hittills är det 3 kg, ett kg/vecka, men jag tycker det är helt ok. Jag hade från början tänkt att det kanske skulle ta 2 år, vi får väl se. Och det bästa av allt - när jag gått ner nästan allt så har maken lovat mig en liten present...

Jag vet inte om det blir just denna modell, men jag skulle gärna ha en Pfaff.

Hinder: Jag har taskiga knän, samt fortfarande foglossningsproblem med strålande smärta när jag gör vissa saker (t.ex. promenader:-(  ). Men, nåt sätt att motionera på borde ändå finnas. Ge gärna tips!

Resurser: Både jag och maken kör samtidigt. Vi äter samma "huvudmat", men han lägger till en del fett för att få till LCHF. Jag har gjort upp delmål, per 5:e kg jag går ner så får jag göra nåt kul eller införskaffa något jag behöver. Jag kom över värsta sockerabstinensen efter 3-4 dagar, men de var smått besvärliga..Vi har träningsredskap här hemma, så jag behöver ju inte lösa nåt gymkort som jag ändå bara ska ha dåligt samvete över att jag aldrig besöker. Jag är less på att se foton av mig själv där jag fortfarande, efter rätt många år nu, inte riktigt känner igen mig själv. I mina ögon så är jag 35kg mindre! Så nu är det bara att se till att fotona om ett år eller så stämmer mer överens med min bild av mig själv :-)

Inga kommentarer: