måndag 13 februari 2012

Sen sist

Mjahapp, nu sprang visst tiden iväg igen! Så fort det går.. Ja, i fredags tog vi oss ut på skoterpremiär för Alva över huvud taget, och för mig i år. Vi åkte bara till Stentjärn, men det tog oss ändå en timme innan vi var hemma eftersom vi körde en alternativ väg hem och pratade med makens far en stund oxå. Skönt ute, endast -2.3 grader, så det är ju idealt! Å pulkan blev jag supernöjd med, vi köpte den förra våren. Otrolig fjädring, så vi kommer nog att ha finfina ryggar framöver av skoteråkningen, både jag och Alva:-) Och Alva tyckte nog det var ett äventyr - hon höll sig vaken utan vidare och småpjöllrade ibland. På kvällen så målade jag första varvet i hallen på övervåningen. Det blir skönt grönt!

I lördags var det scrapparlördag, och jag målade och målade... Jag var helt sjukt trött hela dagen, så jag packade ihop strax efter 16, faktiskt. Men jag är glad att jag for, det är så roligt att scrappa och samtidigt träffa andra trevliga kvinns!

I söndags städade vi hela dagen tills vårt middagsbesök dök upp. Riktigt trevligt, men Alva var lite väl reserverad mot mannen i sällskapet, trots hans idoga försök att smälta isen. Ja, det är ju inget personligt mot just han, hon gör ju så mot alla utom sin far. Och det går väl över nån gång...

Idag har jag haft besök av en mamma från byn, hennes bebb är c:a 6 månader yngre än Alva. Mycket trevligt även det, så jag har egentligen haft bara finfina dagar sen sist:-)

1 kommentar:

Pippin sa...

Du har haft fullt upp i helgen ser jag. I söndags tog vi en skotertur upp på berget tillsammans med vänner. Satt i solskenet på renskinn och fikade lite. Helt underbart!
Kram Pippin