tisdag 21 februari 2012

Flickan Alva

Idag har familjen varit på Alvas förskola för att hälsa på och se hur det ser ut. För maken så är det välbekant, han jobbade på en grannavdelning för flera år sedan, men för mig och Alva är ju allt nytt:-) En snäll fröken var med oss och berättade allt möjligt mellan himmel och jord om hur det funkar där. Tur vi fick med oss brevet ovan hem där allt står, för det är mycket info som ska in på en gång.

Om en dryg vecka ska hon få påbörja inskolningen. Imorgon börjar jag jobba på halvtid. Ja, så är även denna familj snart inne i ekorrhjulet av arbete, dagis, snor, VAB, magsjuka... Men som sagt - skönt det bara är halvtid, det ska jag ju greja hur bra som helst:-)

Och många är de som tycker att Alva är för liten för att börja på förskolan. Hon kan ju inte ens gå och kryper inte så gärna. Ja.... Men hon kommer säkert att klara det galant, jag har tro på den ungen. Då är jag väl mer orolig över mig själv. Nä, jag tror hon kommer att gilla att träffa kompisar, för nu har vi varit ganska så isolerade. Hon älskar ju varje gång hon får syn på overallen och förstår att nåt ska hända - då skrattar hon av förtjusning! Jag tror verkligen att det här blir bra:-)

1 kommentar:

Miriam sa...

Hur man än gör så har folk åsikter!

Lycka till med jobb och inskolning - kommer nog gå galant!