lördag 25 februari 2012

1-årskalajs nummer 1

Idag har vi hållit första 1-årskalaset för en del av familjen. Igår hade jag tänkt göra färdigt åtminstone en tårta, men båda skulle ju fyllas, så klart. Och då är det en söttårta och en smörgåstårta som menas. Det var ju bara det att jag visst somnade när jag nattade Alva, så jag var helt borta när jag kom ner till köket en timme senare. Så kvällsresultatet blev att tårtorna bara blev fyllda. Och jag gick isäng igen...

Men idag började jag med mandelmassetårtan. Skulle färga mandelmassan typ isblå, tänkte jag. Men den blev ju mellanblå av nåt slag, och när jag läste på burken med färg så står det inte bara babyblå, utan även mellanblå. Ja, det är ju inget fel på färgen i sig, det blev ju snyggt det där med:-) Och så hade jag köpt extravit marsipan för att stansa ut snöstjärnor.
Nästa tårta (smörgås) tog "bara" 40 minuter att dekorera, och det var väl för att jag satt och filade på planen för det när jag skulle få Alva att sova frukost. Sen städade jag hela eftermiddagen, och Alva rev snabbt ner det jag lade upp. Det är ju så sött med barn:-D

Nedan lite foton från kalaset
 En hög av paket, men nog är det bäst ändå med papper och snöre:-)
 Kusinen fick oxå ett paket - en finfin traktor med finesser!
Ja, det var detta kalas. Nu får jag vila lite en vecka, sen är det väl dags för nästa:-) Främst ser jag fram emot att inom en mycket snar framtid (inom 10 minuter) gå isäng, och imorgon sova tills Alva vaknar. Och så hoppas jag på solsken så vi kan va ute och få i oss lite naturligt d-vitamin.

Inga kommentarer: