tisdag 28 februari 2012

Mammalunch hos oss

Idag hade jag bjudit in mammorna på lunch, och det kom 3 st med barn. Vi åt broccoli- och ostsoppa, drack lite kaffe och barnen lekte glatt på golvet.
Ja, efteråt så fick  man nästan styra undan med foten för att kunna gå på golvet utan att snubbla på alla leksaker. Men jag tror ungarna hade roligt, faktiskt:-)
Alva förvånade mig storligen genom att krypa på som jag aldrig sett henne göra förr! Jag tror hon blev inspirerad av de andra som ju alla kan gå:-) Hon kröp tom. från vardaagsrummet till köket för att kolla vad jag gjorde, och det har hon aldrig gjort. Hon brukar mest snurra lite på stället, och om man agnar med en mobiltelefon eller nåt annat hett åtråvärt så kan hon krypa 2-3 meter. Men oj vad trött hon var efteråt, oxå, och inte undra på det. Hon hade ju världens motionspass:-D

Inga kommentarer: