måndag 31 oktober 2011

Med ögon känsliga för grönt...

Våra matsalsstolar såg förra veckan ut som ovan - 4 st hade grått tyg på sig och 4 st hade beige läderimitationstyg. Inte så kul med olika färger, så efter ett års velande så köpte jag i våras grönt sammetstyg. Och så tog det alltså ett halvår innan jag tog tag i att helt enkelt klä om 8 stolar. Det tog ju nästan bara en grisblink att göra. Det värsta är ju alltid gruvandet - genomförandet brukar va långt enklare. Men jag ägnar oftast alltför mycket energi åt att gruva mig. Dumt, dumt!
Ja, här har jag påbörjat omklädningen. Det är ju så enkelt... och nedan - så här blev det! Jag är supernöjd med gröna stolsdynor, det blev så mycket finare med lite mer färg i vardagsrummet!
Ha en finfin vecka! Jag har 2 syprojekt på gång, så jag ska nog sysselsätta mig. Dessutom har jag väl åtminstone 10 planer på nya syprojekt efter det... :-D

1 kommentar:

webmosterhelene sa...

Det blev ju urläckert, Emilie! Vet hur det är det där med att dra på sina projekt, jag gör likadant. Dumt, men så är det!