torsdag 7 oktober 2010

Hjärtslag från en mycket liten en..

Ja, då tänkte jag släppa vår inte så hemliga hemlighet - vi väntar en liten bebb till Skiråsen. Som det står i Bibeln: en stad på ett berg kan inte döljas, och det är så det känns med magen. Den talar sitt tydliga språk om vad som är på gång:-)

Jag har iaf mått riktigt, riktigt bra. Det var ett par veckor där i "början" som jag var lite yrslig och jag trodde jag hade lågt blodtryck, typ. Och så har jag varit riktigt trött oxå, men det ska ju va så. Fast nu har jag fått förhållningsorder om att inta järntabletter, och då ska jag givetvis göra det:-)

Igår var jag till MVC i Lycksele för kontroll och då fick jag lyssna på hjärtslagen:-D Vad fränt - ena stunden hör man tydligt och klart, och sen sticker bebben iväg till nåt annat "hörn" och så får man leta lite innan man hör dem igen:-) Lite trist att maken inte kunde vara med, men jag förstår att han inte vill vara ute och gå omkring i det mumietillstånd som han är. Jag skulle oxå ha stannat hemma om jag var i samma situation.

Jag har blivit så "uppskrytt" på av barnmorskan så jag är totalt högfärdig:-) Jag har gått ner lite i vikt och jag har bra värden på allt, utom järnet då. Känns utmärkt! Dessutom toppar jag ju nu allt genom att inta aloe verajuice på morgonen, så jag tror jag kommer att må sensationellt finfint *hehe*

Vi ser båda fram emot ultraljudet - hoppas bara att vi fattar vad vi ser! Förresten kan ni ju bara gissa hur svårt det varit att hålla sig från att berätta detta. Det är ju det som upptar det mesta av tankeverksamheten! Fast det är nog oxå därför som det blivit få inlägg i sommar/höst..

32 kommentarer:

Kamilla sa...

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHH
GRATTIS!!!
Så himla roooligt!!
kram kram

Therese sa...

Stort Grattis till er båda!
Att vänta barn är magiskt och en underbar upplevelse!
Kram ♥

Sorken sa...

Grattis!

Marianne sa...

Jättestort grattis till er båda! Så fantastiskt roligt!!! Hoppas nu att du ska få må bra under resan fram till födelsen! Många kramar från lilla familjen Lundqvist!

Annika sa...

Stoooort grattis!!

Karin sa...

Stort GRATTIS va underbart med liten !! =) Det är något alldeles speciellt å höra de första ♥slagen.
kram kram!

Sara sa...

Stort grattis!

//Sara/Jämtlandstös

webmosterhelene sa...

Hurra, äntligen får jag läsa om det hos dig! Du är SÅ duktig, hejja med vikten!! Vi fortsätter peppa varann!!

Stor kram!!

Sofie sa...

Grattis, det är en härlig känsla att vänta barn, förunderligt att ha en annan människa i sig.

Sofie

Miriam sa...

Nä men så roligt!! Grattis! När är beräknad ankomst?

Petra sa...

Grattis, så roligt! Det låter så himla mysigt. Skönt att du mår lite bättre nu, sköt om dig o den lill(a/e). Kram
Petra

Anonym sa...

Grattis! Så roligt! <3 /Linda Söderlund

ballamallan sa...

Vad kul att du tittade förbi mig :-).

Jättegrattis till bäbis :-D

Maritha sa...

Ett stort Grattis.. Att bära på ett nytt liv under sitt eget hjärta är en stor och förunderlig resa!
Varje gång! :)

Kram på dig!

Terés sa...

Åh, va roooooligt! Jättegrattis och lycka till!

Kram

Pippin sa...

Grattis! Så himla roligt för er!
Stor kram

Anna sa...

Stort grattis till er!! Det är nästan så att jag har gått och väntat på ett sånt här inlägg. :) Kram från oss!

annkan sa...

Ett jättegrattis till dig/er!!

Nu väntar en myyysig tid.
Kram!

Lilo sa...

GRATTIS här också!!! Men du menar väl inte att mitt gästrum blir upptaget?? *stirrar mig vildsint omkring*. ;)

Annika N sa...

Än en gång ett stort GRATTIS!! Gläds så med er och önskar er allt gott!! Kram Annika N

Annika N sa...

Än en gång ett stort GRATTIS!! Gläds så med er och önskar er allt gott!! Kram Annika N

Monika sa...

Som jag har väntat!!!!!!!!!

GRATTIS!!!!!

Millas blogg sa...

Grattis Emilie! Gud vad kul!!!!
Kram Milla

Anonym sa...

Åååh, stooort grattis till er!!!

NHL sa...

Så otroligt underbart! Massa grattis och lycka till!

Maine sa...

Vi sällar oss till gratulanterna, och önskar er fortsatt lycka till i det välsignade tillståndet och med den som ska visa sig efter det!
/Calle & Maine

Helena sa...

Så kul :)
Ett jätte grattis och lycka till till er!

Evelina sa...

Men du, vad hände med magbilderna?

AKO sa...

Nämen, sanslöst vad man missar för glada och goda nyheter för att man missar att titta in här! Sååå kul!! Måste titta in lite oftare så att man får följa bebben och er. Kram till er alla tre!

Maiden sa...

Wow!!!!!!
jag har missat detta!
Superduper mega grattis!! En scrapbebis till!! :-)
Kram

E sa...

Grattis!! Visst är det häftigt, jag var också o lyssnade på hjärtljud ganska nyss. Har precis scrappat o bloggat ultraljudsbilden i min blogg. Det är ju så spännande, och man är så nyfiken på vad det kan vara för krabat därinne:) Stort grattis igen!

Deborah M sa...

Grattis! Du/ni har en fantastisk upplevelse framför er!!! Kram