måndag 2 augusti 2010

Ett livstecken

Så är äntligen avhållsamheten över och vi har skaffat internet. Känns ju skönt att ha lite kontakt med omvärlden igen:-) Senaste uppdateringen: Jag har haft 2 veckors semester nu och har 2 veckor kvar. Vi tog en minisemestertur ner till Gävle förra veckan, där främsta anledningen var att besöka vänner och en viss restaurang. Vi gick på Church street saloon 2 kvällar i rad:-D Helt klart värt det, speciellt när vi ändå är där i närheten!

På vägen hem fick vi med oss "gammpastorn", alltså han som va pastor i Storuman tills för 1.5 år sen. Han är ju inte så värst gammal heller:-) Nå, han skulle ju viga ett par kompisar så det passade fint att han bodde hos oss några dagar. Mycket trevligt! Och så bröllopet då; D & M var så strålande lyckliga och vackra, en underbar syn att se! Jag och maken sjöng på vigseln och det gick riktigt bra. Sen slappnade jag av resten av bröllopet, medan maken rände upp och ner på scenen mest hela kvällen:-) Så är det när ens bästa vän gifter sig!

Idag har jag följt maken till Lycksele. För ett par månader sen så gick min Passatnyckel sönder, så jag har kört Golfen sen dess.. men idag har vi "fått" oss en ny. Inte direkt gratis, de kan då ta betalt! Och så passade jag på att köpa jord och gödsel, kan ju va bra att ha. Jag pendlar ju mellan att antingen sätta igång å gräva rabatter nu på stuberten eller vänta till nästa sommar då perennerna växt på sig och fröat av sig lite... Men trädgårdslandet ska göras i ordning nu/under hösten, så jag ska då börja där.

Här följer Shreksången "It is you I have loved all along" som vi sjöng i lördags.


Nu blir det karré och stekt nypotatis *slurp*

Inga kommentarer: