torsdag 8 juli 2010

Helt sjukt nöjd - igen!!

Igår klappade hjärtat några extra slag när jag läste Storumanbladet - Blomstergården skulle börja sin rea idag! Jag var där 10.20 idag, 20 minuter efter öppning, och fick lov att parkera precis längst upp i backen. Fler än jag läser visst Storumanbladet:-D Hur som helst så hittade jag 2 syrener - det fanns exakt 2 kvar och jag och maken hade kommit överens om att vi ville ha 2 st, för de ska utgöra vindskydd. Jag ställde mig där och bevakade i väntan på att maken skulle komma och lyfta åbäkena till sin bil. Jag skulle aldrig kunnat få med dem! Och så hittade jag en superfin Flammentanzros och så en Rhododendron. Dessa 4 buskar har jag betalat 200 kr för - helt troligt! Jag är så sjukt nöjd! Jag köpte några perenner oxå på halva priset:-) Imorgon ska jag försöka sluta lite tidigare och så ska vi plantera härligheten!


Alla foton är hittade på nätet.

Nästa fredag går jag på semester och jag längtar intensivt efter det. Då ska jag ner till älven och plocka en massa sten - det finns så många vackra stenar där och det skulle ju passa så fint att ha några av dem i trädgården! Och maken bara suckar när jag pratar om sten, plantering mm:-D Men han har lovat hjälpa till.

Ikväll så kommer jag att få jobba över, men då kan jag väl förhoppningsvis sluta tidigare imorrn, som sagt.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag tror att det kommer bli superfint! Ser fram emot att få se bilder :)

KramKram Anna