söndag 10 juli 2016

Lite trädgårdsfix

När jag var på Höga kustenresan så var det nån som sa att Regnbågsbräken var känslig, att den behöver täckas så här långt upp. Jag hade inte sett till min, den jag köpte förra året, så jag antog att den gått hädan. MEN! Den lever och frodas! Till hösten kanske jag krusar och täcker den ;-)
Jag har ett jätteprojekt jag ska försöka få till stånd denna sommar. En jätterabatt som kommer att gå ut till vänster ända fram till äppelträdet som är här nedan till vänster vid skottkärran. Sen ska den svänga till höger och gå ihop med den gammrabatt som redan finns. Gammrabatten är totalt hopplös, full med ogräs, så jag funderar på om jag ska rensa/gräva ur ordentligt där med och lägga ner tidningar och så ny jord.

Nedan: Lite växter/mest buskar som vattnas inför att de ska få sättas ned i sin grop. Men alla de där buskarna ska inte ner just i den här rabatten, jag har ju fler på gång. Så klart ;-)
Där jag går varje dag på sommaren är det hopplöst att gräva. Undrar om jag ska be maken ändå? Det är stenhårt. När man väl fått bort grästorven så är det en massa småsten packat, det är väldans svårt att ta sig igenom det lagret med spade..

Skönt att man kan gräva och ha sig långt ut på hösten, jag behöver ju inte va klar den här veckan/sista semesterveckan. Tack å lov! Men den nya rabatten hoppas jag är klar då. ;-)

I mitt huvud så kommer det här att bli fint och inspirerat av det jag såg på främst Englandsresan (mest Heathside garden). Men vi får väl se, jag kanske har hunnit ändra mig om ett par da'r :-P

Inga kommentarer: