fredag 22 juli 2016

Ett par rosor..

Igår morse gick jag runt i trädgården. Jag vabbade och tog morgonkaffet under trädgårdsrundan. Underbar morgon, strålande sol! Jag fotar ju som en kratta, men jag tror jag ville visa att jag har 2 olika rosor som nästan växer ihop. Främmerst en JP Connell (kanadensisk), och så en Louise Bugnet (också en kanadensisk ros) som blivit rätt hög där bak. JP Connell har i några år nästan blivit mindre och mindre, men nu har det vänt! Jag har kanske blivit bättre på beskärningen??
Det här blir jag så glad över att se - när min fina Louise Bugnet  ynglar av sig med rotskott! Vid stenarna innan ogräset är ju en riktig planta, men det kommer upp nytt längst ner kring urmoderrosen också, och det fanns inte för nån vecka sen! Jag har ett mycket större rotskott också på andra sidan. Yeay!
Jag vet inte vad som hänt här. Förra året blommade denna Nuits de young, en mossros (zon4!!), helt fantastiskt! I år finns inte en knopp. Å andra sidan har jag inget vidare minne - den kanske ska blomma i augusti? Det är ju några dagar dit. Jag köpte några rostiga rosor när jag var på Blåeld, så det får ersätta så länge.. Men rosen, som var rätt liten å ynklig i flera år, har nu tagit sig enormt bra. Jag tror förra sommaren var riktigt bra rosår, i alla fall för tillväxten av mina rosor.

Inga kommentarer: