onsdag 27 juli 2016

Före å efter å så lite nytt

Förra året tog jag mig an ett nytt område på sidan av huset. Här var en stor gräsplätt. Vi satte hit en sten för ett par år sedan, och förra året så hade jag kommit fram till att en stor rabatt kring stenen kommer att bli bra!
 Jag har ju just börjat här, men hade inga efterbilder.
Så idag gick jag ut och fotade hur det blivit! Här är samma vinkel. Trädet har dock bytts ut från ett plommonträd till ett äppelträd. Plommonet är numera i frukt- och bärlunden.
Och så från andra sidan. Som vanligt så köpte jag för många blommor, så det blev en barnsäng av denna rabatt. Så i år måste jag givetvis göra ny rabatt. En ny förutom den jag visar här nedan, alltså. En av de bästa grejerna är att den här rabatten kan utökas i takt med att nya växter inhandlas ;-)
Ett av årets projekt är att göra en rabatt här, från äppelträdet längst hit och bort till bron. Sen från äppelträdet får ni tänka er en böjd linje åt vänster, och så går den ihop med befintlig rabatt längst bort vid buskarna man kan se längst bort till vänster. Inte så raka linjer.. Jag har grundat med buskar och träd först, håller på att va nöjd med det. Ska snart fixa jord till rabatten och sen plantera mina perenner. Stenar ska till för kanterna, men vi får se om det hinns med i år. Jag försöker tänka att vissa saker inte behöver göras på stubben. Jag har lite lätt för att bli stressad över mina mastodontprojekt.

Inga kommentarer: