fredag 27 november 2009

Dagen idag..

Idag har det varit begravning. Jag var inte där, jag kände inte mannen alls, egentligen, men jag vet så väl vem frun och hennes familj är. Igår var det Thanksgiving, en amerikansk tradition jag skulle vilja sno ett par bitar av. Det där att vara tacksam... Pilgrimsgrejen med Thanksgiving är ju inget som gäller mig, vad jag vet.

Vid kvällsbönen ikväll (maken har gått i säng tidigt, han jobbar i helgen) så har vi tackat för det vi har fått hittills i våra liv. Var dag är en sällsam gåva, och vi vet inte när våra dagar tar slut. Men här och nu så är vi tacksamma för att vi har funnit varandra, det vi hittills fått uppleva som gjort oss till dem vi är, framtiden som vi ännu inte vet hur den ser ut. Och tur är väl det!

Tack Gud!
God natt:-)

Inga kommentarer: