måndag 31 mars 2008

Med lite rassel och lite pling...

Igår for jag till Barsele vid halv tolv, men när jag kom fram var ju kl kvart i ett. Hade glömt att ställa om klockan, så jag kände mig lite vilse i pannkakan ett tag under dagen... Vi gick igenom lite grejer som Jonas haft undanstoppat i lådor - vi ska ju förgylla Second hands dag idag, så då är det bäst att gå igenom så mycket som möjligt! Vi fick ihop en låda till Second hand, och en låda med nostalgi som åker in under sängen... och en låda som ska packas upp i Storuman. Jag måste dumpa ännu mer saker, men det blir väl till nästa vecka eller så.

Vi tog en skotertur på 4-5 mil och åt sen middag på Avavägen. När vi kom till Storuman var kl efter åtta på kvällen, och vi hann väl inte allt vi hade tänkt, typ ingen låda alls blev uppackad! Men - vi gjorde ett schema över vad vi behöver fixa undan för undan dessa dagar innan bröllopet, så det känns stabilt. Jag har dock svårt att sova nu sedan flera nätter, jag ligger och tänker och funderar och planerar. Det hände även i natt trots vår planering! Det är inge vidare...

Idag har jag ringt Storuman bageri (finns på listan) så det är då avklarat. Ska försöka få tag på nån som kan servera på tårtminglet oxå, samt räkna porslin/glas på Filla, och mäta borden där så att jag vet hur många dukar som går åt, jag ska prata med husmor och kyrkmarsalkarna - de vill väl ha lite detaljer, antar jag! Å så är det säkert nåt mer oxå.

Ser förresten att det rasslar till och bokas bröllopspresenter på önskelistan på Bröllopstorget - otroligt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det Storumans bageri som gjort denna tårta? :)

Wildärtan sa...

Nej, jag har tagit den från nån bild på nätet, men det var inte Storumans bageri iaf.