tisdag 25 mars 2008

Flyttpackning hela helgen


Har varit en mycket konstig påskhelg, jag har packat i lådor och rensat otaliga kilon med papper. Nu har alla socionomkopierade böcker åkt sin väg, bara det var en banankartong. Jag fattar inte att jag har samlat på mig så mycket grejer under hela mitt liv - vad ska jag ha allt till? Denna flytt är lådan till second hand mer innehållsrik iaf, men ändock rätt ynklig i jämförelse med alla andra lådor som sparas.

I söndags var vi till Barsele på förmiddagsmöte och efter det var det fika med Anderssons hemma hos Ebbes. Jättetrevligt, men Jonas gick i säng kl 14, han hade ju jobbat natt och skulle jobba en natt till. Efter en mycket snabb middag stack vi åter till Storuman, Jonas skulle ju som sagt jobba.

I måndags var det enbart packning och 2 flyttlass upp till jonas lägenhet. Vi kommer ju att bo skapligt tjusigt med utsikten över Uman, men att knata 5 våningar är lite jobbigt när man måste göra det flera gånger. Känns iaf skönt att vi flyttar lite pö om pö och inte ska harva en hel dag uppför dessa trappor!

Idag är det jobb igen, kändes osannolikt att kliva upp kl 7 imorse, så det gjorde jag inte. Men halv åtta var jag tvungen, tur att det finns frukost på jobbet! Idag ska vi fortsätta packning och flytt, för imorgon ska Jonas till Långvattnet och köra skoter med Stephan.

Inga kommentarer: