måndag 21 januari 2013

Trötter


Imorse orkade jag inte bry mig så värst när klockan ringde kl 07.00. Jo, jag ställde om den till 07.10, men jag stängde bara av larmet och försökte hålla mig vaken och tagga för att kliva upp. Jag kände att det var kallt i rummet, och kom ihåg att vi igår kväll glömde elda. Rackarns:-s När jag trodde att klockan var 07.30 ringde larmet på nytt - 08.00-larmet som jag har för de dagar som vi alla är hemma. Rackarns igen! Upp, väcka Alva=lilltrötter, ge henne välling som frukost. Det äter hon typ aldrig mer, så jag fick hela tiden säga åt henne att sippa lite från flaskan, så hon fick väl då i sig 2/3 av flaskan innan det var dags att åka. Och ja, jag fick med mig Gabriel oxå, i pyjamasen, så klart :-)

Varför så trötta då? Ja, i lördags ilade jag runt hela dagen och städade och lagade mat inför söndagen. Och på lördagskvällen hade vi även middagsfrämmen. Tur att mamma kunde ställa upp och ta Alva hela eftermiddagen, hon var kvar tills middagsgästerna dök upp. Så hur jag skulle ha hunnit scrappa den dagen, vilket var orginaltanken fram till fredagen, är för mig en gåta i min planering. I alla fall, Alva och hennes 1.5 år äldre kompis sprang runt, runt hela kvällen och sparkade fotboll och körde bobby car tillsammans. Tänk att där gjorde åldersskillnaden ingenting... Men J gillar ju mindre barn, så han anpassade sitt lekande efter Alva. När våra gäster åkt så fyllde jag tårtan inför söndagen.
Igår var det barnvälsignelse, så jag steg upp 8.00 för att dekorera tårtan. Det gick faktiskt förvånansvärt smidigt, även om det är lite väl sällan som jag använder mina tårtdekoreringsleksaker :-) Efter tårtdekorerandet så var det hög tid att stressa i oss frukost, duscha, klä oss alla, göra hår/smink och så hetsa iväg. Vi kom ändå till Fillan prick 11.00 :-) Och efter barnvälsignelsen så åkte jag hem, fixade med lunchen och dekorerade tårtan färdigt. Bladen blev ju supertjocka, blommorna är inte heller perfekta direkt, men det är ju så roligt  ändå jag vill ändå göra tårtor själv, även om jag oxå ibland ka va sugen att köpa en tårta eller två från Erika. Mamma och pappa hjälpte mig med lunchen, så allt gick väldigt smidigt. Men jag gäspade stort redan vid 15.00-tiden, kunde inte hjälpa det:-s
Ja, efter allt ståhej så är vi trötta allihop, men vi får väl sova igen inatt ;-) *I wish!*

Inga kommentarer: