söndag 11 november 2012

Fars dag

Imorse så låg jag och drog mig 10 minuter vilket gjorde att Alva kom in och "väckte" mig. Men pappan fick order att stanna kvar i sängen å så gick vi ner och gjorde lite frukost till honom. Det är ju kul att få äta i sängen, som synes. Och få sin egen mugg med svagt kaffe:-) Själv har jag alltid fått uppvaktning på morgonen när jag fyllt år, och vi (jag å maken) är överens om att frukost på sängen ska vi ha ibland för att göra livet lite roligare:-) Smulor är ju oxå skönt att ligga på sen ;-)
Det här är vad som blev kvar av tårtan jag gjorde till kyrkans farsdagstårtbuffé. Tog lite för mycket färg, så mandelmassan är midnattsblå:-)  Å så vet jag redan nu vad som ska vara bakat till 22 december då "Vi sjunger in julen" i Barsele. Najs! Bara att baka och frysa in när som helst. Lär väl göra det den 22 december, of course;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar att kaffe intas i sängen på morgonen, rätt start på dagen. Blir glad när jag ser att fler har förstått det. Hälsningar från Änglagård.