söndag 4 november 2012

Alla själars dag

Tiden går rätt så fort fastän dagarna kan va rätt trist inrutade. Maken är ju borta drygt 12 timmar/arbetsdag, så det är upp till mig att fixa hemmalivet. Det brukar gå lysande, men har jag sovit dåligt nån natt (om Gabbe får för sig att äta 2 ggr, t.ex) så kan jag va lite småvrång där vid 16-snåret, samtidigt som Alva oxå är lite småtrött. Men det brukar som sagt gå rätt bra.

Har hunnit va sjuk 2 ggr på 3 veckor nu. Först en redig förkylning, och sen så fick jag magsjuka nu inför helgen. Så roligt, då Besviken Ändå hade jag sån tur denna omgång att jag var hemma hos mamma och pappa när jag blev dålig, så jag fick verkligen vila och ha hjälp med barnen. Jag piggnade till på kvällen efter att ha sovit typ 5 timmar under dagen. Ändå kunde jag även sova heeela natten Ler med öppen mun

Igår var vi faktiskt ute på galej, både på middag, kafé och en kort sväng till kyrkogården. Själv har jag tänt ljus för min storasyster ute på bron. Det är liksom närmare att njuta av och åminnas än att springa till minneslunden. Idag har vi stannat hemma, makens tur att va risig i kistan.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Men hallå där – surfade runt med kaffekoppen i min hand och fastnade på din sida. Vad härligt att läsa om dina tankar och funderingar. Jag gillar skapandet, att få ro i själen och vila i handens arbete. Jag är helt övertygad om att det är nog något som alla bör ta vara på mer. Ju mer jag tänker på det just nu, desto viktigare känns det. Ja nu fick jag idé till en ny artikel i ämnet.



Vill du ha lite mer pepp så har jag Gratis HälsoBlad med massor med inspiration och motivation för att leva roligare. Du får tips och pepp en gång i veckan i 8 veckor.
Till årsskiftet planerar jag att nå ut med en gratis-app också.
Ta vara på dig.