måndag 6 augusti 2012

Tvärhektiskt

Oj, long time, no see här på bloggen. Förra veckan var faktiskt lite hektisk, så jag har helt enkelt inte hunnit med nåt inlägg.
På måndagen var mormor här som barnvakt, så då passade jag och maken på att göra ett race i barnrummet. Så när vi var klara var rummet i princip tömt, och jag hade spacklat kring den före detta garderoben. På tisdagen var vi till Lycksele en sväng, jag och mamma hade klipptid. Och så gjorde i ärenden, och framför allt så hämtade vi upp fina systerdottern som kom på besök till sin mormor. Samma mormor som Alva har:-)
På onsdagen åkte jag och maken till Norge en sväng, Alva var hos ett par av sina fastrar. På torsdagen så var jag hemma med Alva, vi gjorde inte så många knop den dagen. Men på sena eftermiddagen tog maken över Alvapassningen, och jag, mamma och systerdottern åkte till Lycksele. Jag till barnmorskan (allt är fortfarande väl!) och sen åkte vi till second hand. Efter det hade jag styrelsemöte, var rätt trött den kvällen med...

På fredagen packade vi på förmiddagen och åkte sen först till mormor och morfar och lämnade av Alva. Sen åkte jag och maken till syrran och installerade oss, innan vi drog ut på middag på stan i Umeå. Vi har hittat ett favvoställe - Peppes restaurang (typ) vid E4:an. Det är murrigt och mysigt där inne, de spelar popcountry och det är hiskeligt god mat. Perfekt!
På lördagen gjorde vi ärenden, fast för min del började jag dagen med att gå runt på Barnens hus (maken gjorde Biltema), och sen Kappahl på Ersboda. Ja, jag gick in på H&M oxå, men gick genast ut och istället in på Coop och satte mig med pensionärerna:-) Jag har så ont av att gå nu, så jag tog beslutet att spara mig lite...
På kvällen var vi inbjudna till bröllop, en av mina allra "äldsta" vänner gifte sig. Ja, han är alltså kanske min första kompis. Så roligt och trevligt, och riktigt god mat. Härligt att också hinna prata med andra gamla barndomskompisar, vi är ju rätt så spridda över Sverige..
På söndagen sov vi ut, jag ända till halv elva. Hade inte maken stigit upp så hade jag då inte vaknat ens då. En tung dag, måste ha varit ansträngande att vara så fokuserad under hela lördagen;-) Men vi försökte sätta lite fart och ta oss iväg, vi längtade ju givetvis efter Alva som galningar! Men först en sväng förbi svägerskan.

När vi kom till mormor och morfar så dröjde det inte så länge innan vi hörde det efterlängtade ordet "häääj" som lilltjoppan är så frikostig med numera.
Fotot ovan får sammanfatta dagen idag (fast på fotot så sover Alva på Jonas mage). Jag sov 2 timmar bredvid Alva, och hon sov 2 timmar och 45 minuter... och åt lunch först kvart i tre:-) Ändå är jag riktigt trött denna kväll. Måste väl inta lite torkad aprikos, för jag har lite lågt järnvärde. Men idag har Alva haft en gnäll-och mammighetsdag, fullt normalt för henne efter att ha varit så aktiv så länge.

Trist att maken börjat jobba igen, vi har haft så många mysiga mysmorgnar där vi myst, busat och läst med Alva innan vi gått ner och ätit frukost. Nu går vi in i nya tider. Snart har vi en familjemedlem till och i september ska maken börja pendla till Lycksele för jobb. Det blir långa da'r för både honom och mig, men jag får väl säga som prostinnan i "morfar prosten": "Det ska väl gå med Guds hjälp" :-)

Inga kommentarer: