tisdag 14 augusti 2012

Eget rum

Så här glad kan man vara över att få ett nytt rum, alldeles för sig själv:-)  Fast det har kanske inte Alva förstått än, men hon premiärsov då där inatt, vilket gick finfint. Jag sov i samma rum oxå, faktiskt. Vet inte om det är pedagogiskt riktigt eller inte, men vi har ju som lite tid kvar nu innan nästa barnafödsel, så jag ids inte experimentera allt för mycket.

Idag så återgick Alva även till förskolan efter sitt sommarlov, och det gick ju oxå bra. Hon var lite blyg i 2 minuter, men en fröken började leka med henne med en boll, och då går ju allt bra:-)

Själv hade jag faktiskt en sån där mardrömsmorgon där inget gick rätt. Skulle vara på förskolan kl 10, och jag skulle ju hunnit i tid och allt ifall jag bara hittat nyckelknippan. Men den va borta, och jag rev och slet i det mesta på nedervåningen. Jag skickade uppmanande sms till både mamma och maken om att de skulle ringa upp, för jag hade ju givetvis inga pengar på mobilen. Maken blev ju skärrad och trodde jag var på väg in till BB :-D

Nåväl, allt löste sig ju till slut. Mamma var ändå på väg för att hjälpa mig med barnrummet, så vi skjutsade upp Alva i hennes bil. Vi har ju faktiskt varit lite förutseende och redan installerat en av våra barnbilstolar i mammas bil, för Alva ska ju va där (hos mormor och morfar, alltså, inte i barnbilstolen;-) då det är dags för Pyrets ankomst.

Inga kommentarer: