tisdag 13 december 2011

Lucia


"Lusse lella, Lusse lella, elva nätter före jul.."
Imorse klev jag upp 06:50(!) och såg på luciamorgon tillsammans med mamma och pappa. Alva vaknade efter kanske en halvtimme och fick ju så klart va med, men hon somnade om efter typ en kvart:-) Annars har vi inte firat Lucia nåt särskilt, jag tog mig lite glögg ikväll bara för att känna att det är en specialdag. Vi åkte hemåt efter lunch, då hade jag sytt allt jag bara kunde, med det material jag hade. Sen så skiter sig tyvärr mitt projekt till på fredag. Jag har nämligen tänkt sy mig en kappa. Helt vansinnigt att ha det som ett av de första syprojekten då man inte är nån van sömmerska. Iaf, det är ju därför jag åkt hem till mamma för att få lite handledning:-) När jag var på en tygaffär i oktober så sa jag att "det här tyget vill jag sy en kappa av. Hur mycket kan jag tänkas behöva?" Hon måttade till 1.60. Och när jag kollar i mönstret, som kom för några dagar sen, så ska jag ha 3.20. Ganska så exakt det dubbla, alltså. Och mina nödlösningar (återbruk) funkar inte heller, så jag får lägga det där projektet på is ett par-tre veckor.

Inga kommentarer: