fredag 19 augusti 2016

Nya rabatten, ett utkast

Den senaste veckan så har vi hjälpts åt lite, maken å jag. Jag har gruvat för vissa moment, som i och för sig är löjligt att gruva över, men det har i alla fall inte blivit av förrän maken hjälpte mig.
Buskar och närmaste trädet fanns här. Trädet planterade vi förra sommaren, och buskarna har jag planterat denna sommar. Men nu så har vi lagt ut tidningspapper på gräset, lagt dit stora stenarna och tömt dit jord och Bokashikompost. Jag provar att hälla dit fermenterad bokashi, om typ 3-4 veckor ska det väl ha blivit jord. Av de minsta beståndsdelarna i alla fall. :-)
Från andra hållet, här ligger solen på lite längre på dagen, och är varmare. Här finns smällspireor, klotthuja, alunrot, japansk malört, hortensia, kärleksört, stamjulros (grön) på denna sida, en mindre julros (rosa) på andra sidan, en uppstammad syrén Andenken an Ludwig Späth, en klematis Aljonoushka. Jag har samma sorter på båda sidor, mer eller mindre.
Här är fotat från andra hållet, men där har jag bara hunnit få dit nån enstaka buske. Och som synes så har jag rivit bort en massa stenläggning här. Å det var lite sånt som var kvar att göra som maken hjälpt mig med. Det finns ännu mer sten att ta bort oxå, ska försöka motivera mig till det imorgon då det visst ska hällregna :-)

Inga kommentarer: