söndag 25 oktober 2015

Söndagslunk

Söndag.. Barnen har varit hemma precis hela veckan från förskolan pga förkylning, och jag stannade hemma från Gudstjänsten för att ge dem en chans att kanske kunna gå till föris imorrn. Sonen hade lite feber igår kväll, så..


Söndagar är inte bara vilodag för mig, finns alltid lite tvätt att ta hand om, sortera, lägga in i skåpen. Jag gillar det faktiskt skarpt - att ta hand om tvätten! Jag har läst på facebook om alla dessa vänner och bekanta som avskyr just att sortera och lägga in i skåpen, men vi är ju då alla verkligen olika :-) I tvättstugan är det ganska fullt på tvätträcket av röd/rosa/orange/lila tvätten som jag hängde på förmiddagen. Gött att ha massor av rena kläder inför skol- och arbetsveckan!

Jo, jag har vidrört den där högen av tvätt bredvid min säng oxå. Till mig själv så kan jag av någon anledning lägga på hög med rena kläder. Det är som att när barnens högar är ordnade så lägger jag bara bort mitt eget.. Begriper inte riktigt varför, men nu är även min garderob rätt så ordnad. 

Inga kommentarer: