lördag 20 juli 2013

Kalas

Idag ställde jag till med lite kalas på kapellet i byn. Hemma råder endast kaos, går inte va där.. Men för att få en känsla för hur det skulle kunna vara hemma hos oss ifall vi nån gång hade det städat (;-) så hade jag med mig lite inredningsdetaljer. Blommor, gardiner, sockerlådor..
Mamma hade fått uppdraget att göra buketter till borden, och jag fixade även en del ute i lilla hallen som ett litet välkomnande.
Och ett par grejer ute oxå..
Luckan i köket var ganska knökafull med både koppar, fat mm och så allt fikabröd, men.. det är inte ett så stort rum, så jag gjorde så. Och dukningen gick i lite gammaldags stil. Jag har inte ett enda foto sen från när det började komma folk, då gick jag runt och försökte hinna prata med alla. Det lyckades inte riktigt, men nästan iaf.

Stora överraskningen var att min "extrasyster" Åsa kom, vi ses riktigt sällan numera. Sist var för 5 år sen, och innan dess vet jag knappt.. Allt som allt en riktigt trevlig dag, men nu har jag megaont i fötter och ben. Så upp med dem högt..

Tack för presenter och alla gåvor till Burundihjälpen! 

EDIT: Jag träffade Åsa för 3 år sen :-)

Inga kommentarer: