tisdag 16 juli 2013

40

Jag fyller jämnt idag, faktiskt. Inte så värst märkvärdigt, men jag flydde hemmet iaf ;-) Inser ju att om jag ska vara hemma å ta emot folk så vill jag ju ha det fint städat i hela huset,  ifall nån skulle propsa på husesyn. Å så fint i rabatterna å runt omkring ute. Å så hembakat, så klart. Å jag känner mig själv såpass väl att jag vet att det är rakt omöjligt. Så jag kalasar med de som vill på lördag istället,  i annan lokal. Med hembakt :-D
Idag har vi tagit det lugnt. Vi var i svägerskans hus utanför Umeå, vi packade ihop lite på förmiddagen inför hemfärden på kvällen. Vi åt lunch med Jonas faster mitt på dagen,  och sen storhandlade jag inför allt bakande nu i veckan. Sen blev jag bjuden på middag av maken på All Star. Ahhh - så gott! Och fröjden att se Alva njuta av sina plättar med socker, sylt och grädde. Jag är så glad att jag lyckades fånga ett sånt njutningsfullt ögonblick. :-)
40 år.. jag ångrar inte så jättemycket i mitt liv. Jag har lite för hög CSN-skuld, men oj så roligt jag haft under de olika studierna! Jag har flyttat runt, för många gånger, faktiskt. Mer än 20 gånger sen gymnasiet. . Men vad gör man när det är så svårt att få bostad i Stockholm och Umeå? Flyttar runt..

Jag är helt sjukt nöjd över min man och mina fina barn. Finare finns så klart inte :-) Och än så länge har jag bevarat tron på min frälsare, Jesus Kristus. 

Inga kommentarer: