måndag 25 februari 2013

♥ 2-årsdag ♥

Igår fyllde Alva 2 år, kan knappt fatta att tiden gått så fort! Igår hade vi +4 i skuggan under dagen, strålande sol och takdropp. För 2 år sedan var det gnistrande vackert med solsken och -30 grader..

Nåväl, igår kom jag hem vid 11-tiden och fick "våta kramar" av barnen. Att vara ifrån dem nästan precis 2 dygn är lång tid.. Mamma och pappa blev bjudna på snabb lunch som maken lagat, och sen gjorde jag snabbtårta. Eftersom jag varit borta så är kalaset planerat till nästa helg, så någon tårta hade jag först inga planer på. Men i frysen hade vi banankaka, som jag bredde lite krusbärssylt över. Å så rosa vispad grädde och jordgubbskulor och geléhjärtan på det. Improviserat, men riktigt gott! Alva blev så glad när hon fick se pakethögen, eller "takét", som hon säger :-)

Hon fick docktillbehör av oss, typ schampo/duschtvål mm för att kunna bada dockan. Och så matgrejer med nappflaska, napp, haklapp, diverse drickmuggar mm. Hon fick även en uggleryggsäck som hon verkade bli glad över, hon älskar ju att släpa runt våra besökandes väskor och undersöka dem :-s Och så lite badleksaker. Och dem fick hon oxå testa på kvällen...

Jag tror att om Alva skulle ha kunnat uttrycka det så hade hon en fantastisk födelsedag... för hon hade besök av mormor, morfar, farfar och en av fastrarna. Hon fick åka spark med fastern rätt länge, och sen vägrade hon gå in... så då tog maken fram skranan... sen vägrade hon fortfarande gå in, men blev inburen, maken behövde byta däck på bilen :-) Hon fick god lunch och middag, hon åt faktiskt av allt båda måltiderna. "Takét" och så "tåta" så klart :-) Och så ett långt bad på kvällen... Tippelitopp, som Musses klubbhus säger :-)

Inga kommentarer: