måndag 30 juni 2008

Skönt i Rusele

Igår var vi på fiskafänge i Rusele - de hade premiäröppnat Put n' takefisket däre Långavan, så vi tog upp en del firrar ur spa't. Eller - inte jag! Jag hade inte ens nån som kände efter vad jag höll på med, fisket är helt Jonas förtjänst. Men jag provade iaf. Hade bakat citronpaj till mamma och pappa - och de älskade den! Det var väl det jag förstod. Och den blev bra, jag hade nästan följt receptet och allt:-) M fyllde ju år oxå så vi tvärsvängde förbi henne och skjutsade sen hem en kompis till Storuman.

Idag har vi ordnat lite i lägenheten igen, känns som att det aldrig tar slut! Men det syns ju ändå stor skillnad, så nåt händer iaf! Skulle ju va bra om jag hann sy till lite kläder idag. Imorrn åker jag på Lappis, och jag tvättar idag inför det. Har även en del blommor som vill ner i balkonglådorna, vore kanske bra rent psykologiskt att ha gjort det i juni?? Då får jag rappa på..

Har faktiskt hittat alla postogram från bröllopet idag! Toastmadamen vidhöll att jag hade hämtat dem, så då fick jag leta på de mest osannolika ställen, och jag hittade postogrammen och filmerna från bröllopet. Vi har inte sett dem än, så det börjar va dags.

Inga kommentarer: