söndag 8 juni 2008

Havet är djupt!

Äntligen har uppdyket blivit av och vi har haft 5 roliga dyk. Första dyket gick väl sådär, jag fick ont i öronen eftersom jag tryckutjämnade för lite, så vi fick gå upp i förtid. Men man lär sig ju förhopningsvis nåt på sina misstag, så även jag. Jag har tryckutjämnat järnet på de 4 resterande dyken, och har inte haft några problem med just det! Däremot har jag problemet att jag har för god flytförmåga, så jag far upp mot ytan iland - utan att jag tänkt det. Men jag har lärt mig hantera det någorlunda. Jag ids nog inte skriva så mycket, det skulle mest bli om dyken, och det är kanske inte så intressant. Jag lägger in lite bilder istället..
På väg till Steiro passerade vi denna fantastiska vy!

Några av "de syv söstre", bergen som ligger intill campingen. Vi hade underbar utsikt morgon, middag, kväll!

Emilie drar på sig våtdräkten - ett svettigt göra varje gång!

Några av de som var med till Steiro, förberedelser inför dyk pågår.

Jag dyker med Hasse sista dagen. Jag har planerat för att dyka på max 15 m djup i max 35 minuter. Det blev 15.9 m i 32 minuter - godkänt!

Jonas har fångat mig på bild:-) Jag håller i parlinan och manometern hänger och dinglar..
Alla foton är tagna av Jonas Hägglund.

Förhoppningsvis så blir det av att jag, Gunnar och Jonas tar med dykprylar när vi far till Tomma med Kursgården i slutet av juli - skulle ju va toppen att få till lite fler dyktimmar, och så kommer det ju att va mycket varmare i vattnet då oxå..
Tjing!

Inga kommentarer: