tisdag 11 juni 2013

Lekfullt

Häromdagen tog jag med barnen till byns lekplats. Den är ny och fräsch. När vi kom dit och Alva sluppit ut ur bilen gjorde hon stooora ögon. Jag sa "spring och lek!" och det behövdes inte upprepas en gång till:-)

Gabriel låg länge i en svänggunga, eller vad det kan kallas? Därifrån försökte jag lägga band på mig och inte va en hönsmamma, så Alva fick klättra uppför stegen till rutschkanan. Det gick ju hur bra som helst!  Även såna där gunghästar på fjäder tog hon sig upp på. Hon har ju bra balans, vår tjej.

Jag är nog tyvärr hönsmammig å säger alltför ofta: var försiktig nu! Ibland är ju det bra, men inte då det blir av slentrian. Och så måste ju ungar få testa! Men det är klart att jag i mitt inre gick igenom ett samtal med SOS alarm om att en helikopter lämpligen skulle kunna landa på fotbollsplanen :-D

Inga kommentarer: