onsdag 19 juni 2013

Högen växer. .

Vet inte om det märks,  men jag har en ny hobby - jag köper tyg :-) Jag syr faktiskt en del oxå,  men hinner inte alls med jämfört med inköpstakten. Från början var det bara tyg till barnen,  men på sistone har det blivit en del till mig oxå. Bara maken går fri.. än så länge :-)
Jag hade tänkt ge mig själv köpförbud nu ett tag, fast det känns riktigt puckat nu när alla sommarreor dragit igång *suck*  Å andra sidan blir ju inte tyg gamla å förstörda om de får ligga ett år eller två..

Som kanske synes så har jag invaderat vardagsrummet, matsalsrummet är rätt upptaget. Stooora fördelen är att jag hinner sy en hel del (nån kvart här och var) under dagen då barnen kan leka för sig själv. Stooora nackdelar är att det nu är ännu stökigare i vardagsrummet, samt att Alva har mist sin rit- och målaplats. När maken har semester så kanske jag flyttar upp till pysselrummet igen, då får han ta barnen nån timme här och var. Å sen så ska jag visst börja jobba igen i augusti... Tiden går skrämmande fort!

Inga kommentarer: