söndag 18 december 2011

VAB, begravning, sjunga in julen, julspel...


Ja, som rubriken antyder så har det hänt en del sen sist. I torsdags var det julkonsert med Storuman Gospel, men jag valde att vara hemma för vård av sjukt barn den kvällen. Alva var inte alls bra, rosslade och hade sig:-/ Dessutom så prioriterade jag att gå på begravning på fredagen, så hon fick vila lite på torsdagskvällen.

Begravningen efter faster Gertrud tycker jag var en jättefin stund. Hon borde kanske stavat sitt namn till Hjärtrud? Alla som var uppe och talade på minnesstunden talade om hennes stora varma hjärta och att det alltid fanns plats för en till runt middags- eller fikabordet.

I lördags for jag iväg en sväng och delade ut julkort, hälsade på en kompis som fyllde år och sen var vi på "Vi sjunger in julen" i Barsele. Det kom bra med folk, över 90 st:-)

Och idag så har vi varit med på julspel på kyrkan. Jag var Maria, maken spelade Josef och Alva var Jesusbarnet. Jesusbarnet kunde sitta själv och ville gärna maska sig, stå med stöd osv. Men hon skötte sig riktigt bra, tycker jag:-)

Inte ett enda foto från dessa tillfällen, men... så kan det ju va ibland.

Inga kommentarer: