fredag 16 november 2012

Stormiga dagar...

"Igår var det minst sagt en stormig dag. Argast av alla på jorden var jag, och du blev ledsen... 
du blev ledsen." /Liza Lundqvist

Ja, när man ser henne så här så kan jag inte riktigt fatta att jag kan bli så arg på goseungen. Men hon är i 20-månaderstrotset, vilket innebär att hon flera gånger per dag slänger sig ner på golvet, det gör ont, hon gråter, skriker, dunkar i huvet i golvet så det gör mer ont...

Och den här veckan har hon knappt ätit nån mat, hon har fått en ny tand. Ja, det blir hon ju inte på bättre humör av, direkt. Mattallriken har slängts i golvet, och då blir jag arg. Och då blir hon så ledsen, så ledsen och ser helt förtvivlad ut... å hjärtat håller på att brista på mig. Ja, det är ju bara att konstatera att jag inte är känslokall iaf. Alltid nåt.

Jag funderar allvarligt på att köpa stora trots-boken. *suck*

Inga kommentarer: