måndag 7 maj 2012

Helgen

Helgen har gått i vännernas tecken, vi har faktiskt varit social 3 da'r i rad. Vi är ju utschasade nu;-) Nä, men i fredags var det palt hos en granne - smarrigt värre! Förstår inte hur jag kunde tacka nej till att ta hem palt till maken (han var opigg), jag hade ju kunnat äta den själv;-) I lördags var det städ under dagen, och så kom några finfina vänner förbi på tacopaj (brukar ju funka med barn:-) och krusbärshallonpaj. Och i söndags var vi först på en grymt bra gudstjänst. På eftermiddagen åkte jag till Långsjöby där jag blivit lovad några fina gamla plåtburkar... men de ville inte behålla just nånting gammalt från källaren, så jag fick mig även en kvarn, gamla fina kakmått, en kaksprits, mjölksil mm. Törs nog inte lägga ut nåt foto på allt det fina, är rädd att nån kommer och gör inbrott här då:-D Men tänk vad olika det är, det där med smak... den enes skräp är verkligen skatter för en annan.
Ja, efter källartömningen så var vi bjudna på middag hos ett par vänner, god lax, man kunde välja olika såser till. Passade denna familj hur bra som helst!

Idag har mams varit här och umgåtts med Alva. Jag och maken har bockat av en massa grejer på en lista. För egen del har jag målat vid 2 tillfällen (lister, bokhylla och ett skötbord), städat bort vinterkläder, rensat vinterkläder och andra kläder som man brukar ha i hallen:-) Jag har packat undan de barnkläder som är för små för Alva och märkt dem. Tänk, om 3 månader så kan jag ta fram strl 50/56 igen:-D *längtar*. Maken har satt upp rullgardin i sovrummet, persienner i vardagsrummet, kopplat in tvättmaskinen, så den första tvätten har vi ju oxå satt igång *yeay - vardagslyx!*

Imorgon blir det nog del II av rensningen och märkningen av kläder, men denna gång förrådet av för stora Alvakläder. Och varför denna rensning och märkning? Jo, för vi ska organisera upp i princip hela övervåningen. Alva, och så småningom Pyret, ska få ett rum, och där vi nu har skötrum och syrum ska det blir pysselrum för att sy och scrappa, och andra roliga pysselgrejer. Orsaken till att jag inte hann mer idag var att jag kroknade lite vid åsynen av ett hav av grejer i det framtida pysselrummet. Det blir en utmaning att rensa där... Får se om jag hinner börja imorgon. Vill faktiskt inte ha det hur intensivt som helst, för resten av veckan ska jag ju jobba, och ha Alva typ själv. Maken jobbar helg.. Lagom proportioner får det bli!

Inga kommentarer: